söndag 11 november 2012

helgen i bilder...tills kamerabatteriet tog slut...

 ...men minA Egna BATTERIER BLEV LADDADE och DET VAR - och ÄR - VIKTIGARE!!!
 
 
Först packades lilla resväskan
 
 
Tog tåget
 
till min älskade lilla stad


Här blev jag hämtad och vi körde.....länge
men sen var vi framme....hos Anita på landet, där hästarna går i hagen runt huset


Vi packade ur bilen

 
och som vanligt känner man sig alltid extra...
 
 
 
Under den här helgen har vi snackat om allt som vi säkert redan pratat om, men som vi båda känner aldrig kan bli för mycket snackat om. Sånt som tål att upprepas och som man kanske har tänkt annorlunda om sen vi först snackade om det. Vanligt tjej-snack alltså. 
 
Vi har jobbat lite också...
hmrppfh...ja inte jag, för som Anita sa (emellanåt med s.t.o.r.a. bokstäver); "du gör inte ett skit" och "låt bli" och "du har fan haft diskbråck!"
 
Anita hade fått lite växter av grannen som tvunget måste sättas i jord innan frosten.
 
 
Sen skulle trädgårdsavfallet sopsorteras
 
 
Sen skulle det fixas kalkon med alla tillbehör -
och oj vad det luktade gott (det luktade ju pippi) tyckte både Vargtass och Tuffis
 
 
Kokt potatis, morötter och brysselkål och rödkål.
Jag som aldrig tyckt om de två sistnämnda tog mod till mig och provsmakade och kom fram till att jag nog kommer att äta det fler gånger om jag blir bjuden på det.
 
 
och så kalkonen...som skulle vändas och vändas och vändas nästan hela tiden
 
 
Under tiden vi fixade med käket - det var bara Anita som fixade - så hann hon att bjuda på TRE olika glögg varav "den mittersta" var den godaste. Det var nån glögg med chokladsmak!
 
 
Sen....la min kamera av....batteriet var slut!
 
Kalkonmiddagen var underbar!!! Och vilken jävla god sås!!! Anita är världsbäst på såser.
(Hon hann iofs att göra en som var ännu godare till kyckling-filéerna kvällen innan när vi kom tillbaka efter besök på Thuleslund).
 
Anitas vuxna "barn" med respektive kom och käkade. Vi drack och åt gott och snackade och sen var det nån som skulle vidare och då kom kortleken fram och vi spelade "sjua" och jag var så glad att jag vann nästan hela tiden och sen var det nån mer som skulle vidare och då hamnade Anita och jag framför TV'n mitt i nån film och då pratade vi om allt och ingenting och förstod inte vilken film vi såg och sen stupade vi i säng.


Note to myself: Tag ALLTID med batteriladdare till kameran!!

2 kommentarer:

Hörni sa...

Härligt med en sån vän som man kan prata om allt och ingenting med. Mysig helg. :)

Anita sa...

Älskar ditt sätt att skriva <3
Kram
Anita