onsdag 28 november 2012

julbord m.m. med firman

Sådär ja, nu har jag hunnit med att gå på julbord med firman. Av hänsyn till kollegorna kommer ingen av dem att finnas med här men det är ju inget spännande med dom och det skulle ju handla om julbordet m.m.

Jag vet inte om jag har blivit kräsen eller nåt för jag åt ingenting av de varma rätterna. Tur var väl det, för de flesta av kollegorna klagade på just det varma.
Jag valde istället att vräka i mig sill i olika inläggningar (det fanns massor!).....


Sen åt jag så klart lax i olika former...


...och givetvis åt jag räkor...



Jag gick och hämtade kall mat två gånger....och sen avslutade jag det hela med....godisbordet...


....och åt mest av...vit, ljus och mörk toblerone...(jag hade till och med några stycken med mig hem)...


och förresten - jag hann (orkade) med en l.i.t.e.n. skål med risgrynsgröt. Jag hittade inga clementiner som jag isåfall skulle blandat ner i gröten, ja inte hela clementiner utan bara klyftorna i mindre bitar, så då fick jag försöka klara mig utan (och det gick bra. Om någon undrade).


När vi var mätta och belåtna var det tid med m.m. Vilket innebar....bowling!

Jag började lite försiktigt - jag ville ju inte skrämma kollegorna med att visa att jag var värsta proffset. Det var en jäkla dålig taktik för jag var försiktig (läs urdålig) hela tiden kändes det som.
Jag var dessutom rädd för att skada mig (igen) och nämnde hela tiden (som nån bra ursäkt); "jag tar det försiktigt, jag har ju haft diskbråck".

 

Sen tyckte jag att det gick hur bra som helst. Nästan.
Firman var uppdelad i två lag - mitt lag hann med att spela fyra omgångar. Jag vann två omgångar, kom tvåa en gång och sist en gång.

 
...inte illa pinkat av mig eller hur?
(jag vet inte varför jag la till med den här minen, men det är väl för att jag hatar att bli fotograferad och då kan man ju passa på att göra nåt knäppt bara för det)

4 kommentarer:

Nettan sa...

Så underbart med julbord, kan tala om att sådant ordnar inte min arbetsgivare, det finns det inte pengar till...

Härliga bilder, men jag vill se bilder på dina tysta vindspel, upphängda tack!

Kramar

sparrisen sa...

Vilken gottegris, jag blir så sugen på allt det där.Bra att du var "försiktig" det gick ju riktigt bra ändå med bowlandet.Ha det gott...

Åsa sa...

tyckte jag kände igen upplägget på julbordet, var på Big Bowl med jobbet förra året och åt som du massor av sill och räkor, mums

Hörni sa...

Åhh vad gott! Och du åt precis så som jag skulle ha gjort, jag älskar sill och allt det kalla. Och godis såklart. :)
Härlig bild på dig, jag ser allt hur snygg du är bakom den där minen. ;D