fredag 9 november 2012

(planerad) weekend på landet


Det där med att flytta till storstan var ju bra för att jag skulle slippa mitt tre-timmars-pendlande till och från jobbet. Ungefär samtidigt som jag flyttade hit flyttade även min allra bästa vän. Men inte närmare mig. Hon köpte hus i en liten ort ute på landet där ingen buss stannar. Inget annat stannar där heller (jo, om man kommer i taxi eller kör själv). Spontanbesök är totalt omöjligt. Man åker inte dit bara så där utan man vill gärna veta att hon är hemma när man "har vägarna förbi" typ.
Sen vi flyttade på varsitt håll så har varje besök hos varandra varit planerade. Eller rättare sagt, mina besök hos henne har varit det. Om hon åker in till storstan och jag inte är hemma kan hon ju alltid åka till Ikea eller nåt.

Den här helgen ska jag till henne. (Hon hämtar mig vid tåget när hon jobbat klart). Åh jäklar vad jag längtar efter att träffa henne! Jag ser fram mot en helg där vi snackar och dricker vin och snackar och snackar och dricker lite till och snackar ännu mer. Vi kommer aldrig till punkt när vi träffas, vi har aldrig slut på samtalsämnen och det känns alltid som om vi träffades alldeles nyss och det är så jäkla skönt att få snacka av sig och lyssna på lite skvaller och lite annat matnyttigt och få diskutera all världens problem och försöka lösa dom på vårt eget lilla vis. Sen har hon ju två katter också och jag bara älskar Tuffis! Denna stora tjocka (förlåt) goa katt!


På lördag kväll ska hon bjuda på kalkonmiddag. Det är nåt med Mårten Gås-helg och "gås är så fett och kalkon är myckt godare" enligt henne. Hennes vuxna goa "barn" med respektive kommer också då, och jag vet att vi garanterat kommer att spela spel och skratta så det gör ont i magen och var och en kommer att se till att göra sitt yttersta så att motståndaren förlorar.

Bilden är gammal
 
Såna här helger behövs - oftare!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med själsfränder <3 <3 . Kan tänka mig att ni har riktigt trevligt tillsammans! Önskar er en skön, rolig, galen, klok, energigivande helg tillsammans! Kram IE

Anita sa...

Hoppas att helgen blev ungefär så som du förväntade dig!? Fick in ett besök på fina Thuleslund oj så mycket
vi skulle kunna ta med oss därifrån!! Mycket prat (och vi kommer som tur är aldrig till punkt :D ) en del vin och lite glöggprovning han vi oxo med :D <3 men det finns ett stort fel FAN VAD DET GICK FORT!! Hela helgen bara försvann, alltså måste ha gott om tid när vi träffas!! Tack att du ville tillbringa en hel helg med mig! Kram<3