söndag 21 november 2010

funderingar....2

Jag är kluven. Jag älskar min lilla stad. Jag är jäkligt nöjd med att bo här och ha alla nära och kära i min närhet. Min lägenhet - min härliga lägenhet. Bo som jag gör, mitt i stan. Bo med närhet till havet, till skogen. Att känna till varenda gata, veta var allt finns, känna igen många människor man möter och ha det mesta runtomkring. Sånt man "behöver" som badhus, bibliotek, affärer, träningsställen, restauranger, havet, skogen...
Men när jag tänker så, då är det jäkligt enkelt att tänka att jag kan få det nästan precis likadant...i någon annan stad. I en annan stad finns det ju också badhus, bibliotek, affärer, restauranger och sånt. Kanske till och med närheten till havet. Det gäller bara att välja vilken stad. Just nu känns Malmö inte helt omöjligt...och inte helt avlägset…

3 kommentarer:

Anonym sa...

huuu jag ska sluta upp med att läsa din blogg!!!
Kram Anita

Enelycke sa...

Jag förstår hur du tänker och känner (antagligen).
Men Malmö har aldrig tilltalat mig eller känts speciellt eller spännande. Inte på något vis. Förutom en vecka om året när det är Malmöfestivalen. Annars är det mest blääää...

AE sa...

Tack för era ord, alltid uppmuntrande... ;-)
Ni anar inte hur tankarna går, det är INTE lätt, hur jag än resonerar. Plus och minus...
Anita snälla, fortsätt läsa och kommentera.
Johan...tankar och känslor, måste också övervägas...i ett längre perspektiv och ABSOLUT INTE bara för stunden...För övrigt håller jag med, inte mycket man känner till om Malmö, mer än festivalen, egentligen.
Massor av kramar