onsdag 17 november 2010

verktygslåda

Verktygslåda. Alltid bra att ha en. Jag har två. En med verktyg...och en till med..."verktyg". Hmm...
Jag letade efter ett verktyg igår och då hittade jag ett annat i lådan som jag glömt att jag hade. Alltid kul! Det är nämligen så att när jag inte har ett verktyg som jag behöver just för tillfället, då kan jag mycket väl köpa det. Ja, det beror så klart på vad verktyget kostar och om jag verkligen, verkligen behöver det. Som i det fallet när jag skulle skruva av mina kran-munstycken - heter det så? Nåväl, jag skulle iallafall ta bort nåt längst ut på kranen för att kalka av just den här lilla saken. Ni vet, när vattnet i kranen sprutar åt alla håll eller knappt har nån styrfart alls - då är det tid att kalka av. Detta hände i början av året...Då upptäckte jag att jag inte hade nån rörtång. Klockan var närmare elva en lördagkväll. Jag provade med en massa andra verktyg - skam den som ger sig - men det gick inte. Hmm. Vad göra? Jag lyckades till slut få tag på en kompis som hade en och den fick jag låna till "mitt lilla projekt". Jag skruvade av munstyckena - la dom i ett ättiksbad några timmar...borstade rent - varför nu det skulle behövas...och skruvade tillbaka dom igen. Resultatet blev perfekt!
Rörtången har jag fortfarande kvar! Det var den jag hittade igår. Saknas den i kompisens verktygslåda - då får han ringa mig... Men varför skulle han göra det...han har ju inte saknat den sen januari...

Inga kommentarer: