tisdag 2 november 2010

lite mer bus

Jag har lite annat bus för mig också...
När jag blir hembjuden till någon som jag aldrig tidigare varit hos, tar jag alltid med mig nån liten present, en blombukett, en chokladask eller liknande...det hör till tycker jag. Självklart brukar jag ta med mig nåt litet även om jag varit där innan. Sen försöker jag alltid höra av mig, helst nästa dag - om jag överlevt och inte har någon jäkla orkester innanför pannbenet - och tacka för senast.
Jag brukar också försöka busa lite på bjudningen. Inte så att jag gör nåt sångframträdande eller så. Jag försöker också hålla mig från att dra vitsar - om det nu inte är läge för det alltså. Nä, jag gör nåt mer i smyg, lite hemlighetsfullt sådär. Det är inte säkert att värdfolket märker något. Eller någon annan på festen... och det är absolut inget farligt!
Det "händer" att jag gör bus - även hos de jag redan känner. Så helt säker kan nog ingen vara.  
Jag har själv råkat ut för det. Vid en bjudning hemma hos mig. Fan vad jag skrattade...och tänkte "hämnden är ljuv" mohahaha....
Vad jag gör? Bjud hem mig nån gång  ;-)

Snälla, du som vet något om mitt bus - säg ingenting!

2 kommentarer:

Enelycke sa...

Haha, jag kan berätta alla bus..

AE sa...

NEJJJJ avslöja inget!