söndag 7 november 2010

sköna härliga söndag !!!

Vilken söndag! Ja shit alltså. Efter jobbet tänkte jag köra till Ikea. Just en söndag, en sen em/kväll på Ikea är väl aldrig fel? Just idag hade jag tänkt ut nåt....riktigt gulligt. Allt var "förberett". Jag var förväntansfull och såg fram mot det jag planerat.
Kör min lilla bil i full karriär, ja inte överdrivet fort, men sådär lagom. Plötsligt hör jag nåt konstigt ljud och det känns skumt i ratten. Punktering!! På vänster fram. På Ringvägen runt Malmö. Har precis kommit från utfarten från Rosengård. Shit och fan och hans mormor!! Stannar vid sidan - i värsta rusningstrafiken - en söndag halv fem. Jag borde ha valt ett annat tillfälle. Varningsblinkers - var fan sitter den knappen? Men fan...jag hade ju planer! Vad gör jag nu? Jo, jag ringer givetvis till "Prince Charming" och berättar vad som hänt. Han skrattar varmt och gott åt min situation, men lovar att komma och hjälpa mig. Under tiden passar jag på att ta en liten koll i bagaget och kanske ta fram reservdäcket och lite annat smått och gott. Hittar fan ingen domkraft och inte nåt fälgkors heller! Jag har koll - jovisst! Tar fram reservdäcket - det är typ ett tjockt cykeldäck...och det ska va ett reservdäck????
Det tar inte många minuter innan "Prince Charming" kommer på sin vita springare...typ sin bil. Sen kommer det en bil till och stannar - och det är tydligen en kompis till "Prince Charming" som ska hjälpa till. Ja vilken situation! Männen byter däck på min bil - jag står mest och tittar. På det där tjocka cykeldäcket som nu sitter där. Sen ska vi köra till nån bilverkstad på Rosengård och där händer det saker. För att göra en lång historia kort - jag får ett nytt dubbdäck på min fälg och av med cykeldäcket och på med det nya och sen var det klart. Sen bestämde "Prince Charming" att mannen skulle ordna nya däck - likadana - och byta på båda fram. Ja jisses....den här servicen med däckbyte var definitivt värd sina 200 kr som jag betalade.
"Prince Charming" och jag stack till Ikea sen.....vilken jävla skön och underbar söndag det blev ändå!!!
När jag kom hem senare...hann jag inte ens ur bilen förrän jag blev av med bilnyckeln...inne i bilen...och så ingen innerbelysning.... Och jag säger att jag har koll - ha ha ha, kyss mig nånstans!

3 kommentarer:

Enelycke sa...

Är Prince Charming mannen med stort K (och hjärta)? Jag hoppas allt löste sig, vilken osis! Du och bilar... haha!

J.S.H sa...

fin historia

AE sa...

Johan; "Prince Charming" är en komplex person med enormt stort hjärta som jag ser fram emot att lära känna...
Ja, jag och bilar...tänk om cabben varit min - då hade kanske mycket varit enklare.
J.S.H.; Vet inte vem du är, men hjärtligt tack för din kommentar. Känns spännande att du läser min blogg!