fredag 5 november 2010

jag ska bli sambo

Jag ska bli sambo! Eller är det särbo ? Vänta nu….det måste bli delsbo. Eller? Ja, delsbo är det nog jag ska bli. Nä, det är särbo….Så invecklat allt blev helt plötsligt… Men kul ska det bli !! Tror jag. Hoppas jag. Jag ska se till att det fungerar…
En liten förklaring är på sin plats….
Redan första dagen hände det! Diskussioner hade förts på jobbet om det här, i olika omgångar. När jag blev anställd såg de att det blev problem nästan direkt. Mina kollegor såg direkt vad som hände. Jag fattade ingenting. De har sedan dess pratat om det, de har haft olika förslag för att hitta en lösning, men inte kommit fram till något som alla troligtvis skulle vara nöjda med. 
På ett av våra möten tog de upp vad de hade sett, vilka problem de upplevde, och frågade vad jag tyckte och vad jag eventuellt kunde göra för att det skulle bli enklare eller kanske till och med vad som behövde förändras. Ja, vad skulle jag säga, jag tyckte inte att det var nåt problem. Jag försökte slingra mig, jag var nöjd med situationen. men jag hade nog redan en plan, som jag själv ville ordna i det tysta. Denna diskussion har påskyndat mitt beslut. Nu har jag själv tagit tag i situationen, det finns ingen som ska tala om för mig vad jag skall göra eller hur jag ska ha det på mitt arbete eller med vem jag skall göra det.
Jag tog mod till mig i förra veckan och frågade. Han svarade ja!!!! Vi kom fram till att vi skulle börja som särbo. Det kallas ju särbo när två personer som har ett nära förhållande (oftast ett kärleksförhållande – jo jag tackar!!)  inte bor i samma hushåll. Det är alltså särbo jag ska bli!!! JIPPIE !
Ja ni behöver inte bli oroliga – jag ska inte flytta – det gör man ju inte om man ska bli särbo - bara dela klädskåp med en kollega på jobbet. Alltså bli särbo …. Vi har ju ett nära förhållande - arbetskollegor - men vi bor inte tillsammans. Men för tillfället var detta den bästa lösningen – han jobbar natt och jag jobbar dag, så vi kommer inte att behöva använda skåpet samtidigt.  Mohahahaha….
Behöver jag förklara att kollegorna på jobbet diskuterat bristen på låsbara klädskåp redan innan jag blev anställd...



4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha fan vad det är kul att läsa din blogg!! Men detta är dubbelbottnat jag känner dig :) Lycka till i skåpet:)
Kram Anita

AE sa...

Tack för lyckönskningarna! Det blir nog svårt att samsas i skåpet...men eftersom vi inte är där så mycket samtidigt och tillsammans...får jag väl hitta ett annat utrymme som är lite större ;-))))

Enelycke sa...

Du är för klurig du morsan!

AE sa...

Tack för era kommentarer! Alltid roligt att få någon att börja fundera när de läser!