fredag 19 november 2010

biobesök

Jag var på bio igår. Jag gillar att gå på bio. Det är nåt speciellt. Käka popcorn och dricka...vatten. Jag är inte speciellt förtjust i coca. Jo den första klunken, men sen...nej tack. Alltså har jag med mig egen vattenflaska. Sen hade jag väldigt trevligt sällskap igår - tack Anita!


Jag såg alltså Harry Potter och Dödsrelikerna. Del 1. Ni vet Harry Potter. Detta var den näst sista filmen om Harry Potter i en serie av fem, sex eller är det sju filmer? Hmmm tänker ni nog, och egentligen jag också. Jag har varken läst böckerna, tjocka som leca-block, eller sett alla filmerna. Jag har nog bara sett den första och andra filmen...tror jag. Men dom är bra - jäkligt bra filmade - och storyn är också bra. Jag var helnöjd med bion igår, fast den slutade självklart på ett sätt som gör att jag bara måste se del 2.
Sen finns det en speciell "person" i de här filmerna som jag älskar. Nu vet jag iofs inte om "personen" är med i alla filmerna, men..."personen" är bara såååå....jäkla speciell på nåt vis - fulsnygg, fräck, sårbar, charmig (hmmm?)...ME LIKE



Visst är han sååååååå jäkla speciell?? Han är såååå jäkla söt!! Se gärna Harry Potter-filmerna, åtminstone för att se Dobby....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet ;) Jag tycker himla mycket om Harry Potterfilmerna, har läst alla böcker (kunde inte vänta tills de kom på svenska läste de Engelska böckerna) Har samtliga filmer du får gärna låna om du vill. Fast tycker inte att den sista är för barn. Skulle önska att föräldrar inte gick med sina 7-9åringar och tittade och att personalen på bion var mer uppmärksam på åldersgränserna som är höjda till 11 år i sällskap med vuxen. (fast jag vet 7-åringar som redan sett den,på engelska utan att förstå eller hinna läsa med i texten :((((
Men jag ser fram mot den sista filmen i sommar ;)
Kram Anita

AE sa...

Ja, helt klart....sista filmen måste man ju bara se !!!