onsdag 17 november 2010

låna

En annan sak - jag har ännu ingen borrmaskin och/eller skruvdragare - men det är nog för att jag inte har plats till dom...fast jag ska nog investera i nån sån. Tips på nån bra maskin?

Jag lånade förresten en borrmaskin av en härlig man en gång (en underbar man med samma "sjuka" humor som jag har!) - jag skulle bara låna den - men det blev ett lån som varade i nåt år. Just det, i något år!
Sen en dag fick jag ett sms från honom: "Jag har fyra kubik betong över. När vill du ha det?"
Va, tänkte jag och skickade tillbaka "Du måste ha skickat ditt sms till fel person. Fyra kubik betong, vad f-n ska jag med det till?"
Svaret....ja jävlar vad jag skämdes...och gapskrattade:
"Nu har du haft min borrmaskin i så många år så hela din lägenhet är väl full av hål som behöver fyllas".

Jag har fortfarande kontakt med honom och hans härliga familj - tack Krille och Eva för all hjälp vid alla mina flyttningar och att ni alltid ställer upp för mig...bl.a. med att låna ut och ordna saker/material som jag behöver !!!

Inga kommentarer: