söndag 14 november 2010

speciella tider på året

Det finns tider på året som är speciella.
Hösten. När det börjar mörkna ute brukar jag ha många ljus tända. Det är skönt att sitta i soffan, under filten - ja, inte hela jag under filten...och att höra regnet smattra på fönstren - dock inte när de är nyputsade...och höra hur det blåser i träden. Kanske inte jippie när man ska ut och försöka "skydda sig" mot regnet och blåsten...med paraply...som vinden tar tag i...
Jag tänker också på vintern som snart kommer. Kanske blir vi (eller jag?) mer insnöade än förra året? Någon mer än jag som älskar snöskottning och att köra bil vintertid? Tänk bara så glatt allt är? Ja, väglaget alltså... Det är bara sååå underbart!!!
Jag undrar förresten hur det blir att ta sig till och från jobbet i den stora staden? Bara jag kommer dit så ordnar det sig. Finns väl förhoppningsvis någon trevlig arbetskamrat som kan låna ut sin soffa och som jag kan sova hos...
Våren...när det börjar grönska och man är ute och sitter i solen så fort tillfälle ges. Lättar på klädseln och bara njuter. Och sen är man förkyld i en vecka...
Sommaren. När man har ännu lite mindre kläder på sig. Solen skiner. Man har kanske semester. Man sticker till stranden. Ligger för länge i solen. Och ser många karlar...med sandaler och vita tubsockar. Det är inte sååå underbart! Jag ser självklart andra människor också. Utan sandaler och tubsockar.

2 kommentarer:

Anita sa...

söt-surt?
Kram
Anita

AE sa...

Ja så kan man nog säga...en blandning av det mesta. Kram