söndag 17 oktober 2010

baksidan

Det finns ställen på kroppen som jag inte själv kommer åt att se. Det är dumt. Mycket dumt. Som till exempel hörselgångarna. Hur i hela friden ska jag kunna se in där? Om jag nu vill och behöver det alltså. Sen finns det ju andra ställen. Ni får själv fundera på vilket ställe som är ganska omöjligt att kunna "inspektera" på ett bra sätt....
Jag hamnade i en sådan omöjlig situation nu i helgen, det kändes inte riktigt bra. Jag försökte vända och vrida mig mot badrumsspegeln, men fick ingen bra vinkel och sen var jag dessutom för långt ifrån. Fan! Aha tänkte jag, jag har ju en sån där makeup-spegel med en vanlig och en förstorande spegel...jag placerade den på toastolen och försökte "backa in och ner" för att hamna rätt....men jag hade inget bra ljus så jag kunde inte se nåt... Alltså hur gör man i ett sånt läge? Jag gav upp. Jag får se hur det känns nu i veckan...får kanske ringa farbror doktorn och boka tid.
Sen kom jag på en jäkla bra idé...en lösning för att kunna komma åt och se såna här "dö-utrymme" måste ju vara att använda en sån där tandläkarspegel....... ni vet ett sånt där instrument med en liten vinklad spegel på längst fram... fast den får ju självklart vara MYCKET större. Kanske hade det fungerat.

Inga kommentarer: