fredag 29 oktober 2010

svårt att välja

Alltså...det är mycket att hålla reda på. Jag tänker en hel del på vad jag äter när jag äter. Och vad jag dricker när jag dricker. Det lät invecklat. Det är det inte - egentligen. Men det är mycket att tänka på. Jag ska förklara. Eller, jag ska försöka förklara.
Sprit är farligt fast nyttigt fast farligt. I måttliga mängder är alkohol bra för kärl och hjärta om man är lite äldre, medan det är onyttigt i omåttliga mängder, oavsett hur gammal man är. Vin är bättre än starksprit och rödvin är bättre än vitt vin. Utom ibland, för då är sprit lika bra som vin, om det inte blir för mycket av det. Hur mycket är då för mycket? Det är för mycket när det är så mycket att det inte är nyttigt. Glasklart eller hur?
Fet mat är onyttig - om det inte är fet fisk, för det är ju nyttigt. Fet ost är onyttig, om det nu inte är feta-ost, som är nyttigare än sprit. Kokt mat är nyttigare än stekt mat om nu inte den kokta maten är fet och innehåller ost. Fast det kan ju vara mager ost med sprit i...
Det är mycket att hålla reda på...det blir varken mat eller dricka för mig idag....

Inga kommentarer: