söndag 31 oktober 2010

lite bus

Det finns vissa saker man kan göra som är rätt kul. Lite bus sådär... Kanske inte kul så, men det retar alltid någon när det upptäcks.
Jag tänker på när jag använder tändstickor. Varje gång jag släckt en tändsticka, så lägger jag tillbaka den i asken. Det spelar ingen roll åt vilket håll man lägger tillbaka den på, egentligen. Men det ligger en poäng i att lägga brända tändstickor på samma håll som obrända. För när man (jag) gör så här tillräckligt många gånger blir det ju svårare att "ta rätt" nästa gång... Jag lovar, det är alltid någon som kommer att svära högt när de ska tända något och jag ger dom "min" tändsticksask...
Sen finns det ju After Eight choklad. Ni vet, där varje liten chokladbit ligger så fint, ett och ett, i sitt löjliga lilla "pappersfack"... Det händer ibland att det bjuds på sådan choklad på olika tillställningar.
Jag gillar sån choklad. Faktiskt helt ok till kaffet. Ja, säkert annars också. Men jag tar bara chokladbiten. Inte papper och chokladbit. Jag passar gärna på att ta många fler chokladbitar. På olika ställen i asken. Men fortfarande bara chokladbiten. Vad tror ni händer? Jo, det blir självklart en massa tomma papper kvar i asken, på lite olika ställen... Det är då man passar på att skicka runt asken. Jag lovar, det är alltid någon som kommer att irritera sig på att det inte ligger choklad i varje "pappersfack"...
Sånt här tycker jag är rätt gulligt bus att göra. Och rätt kul.
Det kan också vara jävligt irriterande...om jag själv råkar ut för det.

2 kommentarer:

Enelycke sa...

Hur är det med att försöka (!) gömma saker, ställa ut lite små tomtar i någons lägenhet och så vidare..haha! Du är härlig!

Anonym sa...

Har gått och funderat på vem som stoppar tillbaka tändstickorna efter att de använt dem, jäkligt irriterande! Är det ett slags " ok den här funkar
, den lägger jag tillbaka till nästa gång" tanke"¤@+*
Och du vilken hemsk tanke med små tomtar....Men ändå ok om de somlas inomhus :) Kram Anita