torsdag 28 oktober 2010

rädd

Idag hände något. För att göra en lång historia kort och inte lämna ut för mycket detaljer, så får det bli så här. I en speciell situation idag skulle jag plocka upp något på golvet. Något som jag trodde var skräp. Och det var det ju också, på sätt och vis... jag sträckte mig efter det och tog tag i det...och rycker till, för jag stack mig på det. Det var något med en nål i...en minimal injektionsnål! Shit och shit och shit!!! Så jäkla skärrad jag blev. Jag vräkte på desinfektionsmedel på fingret, ja hela handen till och med. Helvete!
Ner till kollegan och berättade - och då blev jag ännu mer rädd. Här skulle det ringas till chefen, och vår sjuksyrra och läsas en massa information om stickskador....och helst fylla i nån jä-la blankett om "tillbud"... jävla skit. Chefen läser upp informationen om vad man gör vid stickskador, säger att jag ska ringa infektionskliniken för att få ytterligare info.... Jag ringde och fick tala om hur allt gått till och nu ska jag till "stickmottagningen" imorgon så att de får kolla upp mig...och ta en massa prover.
PS. Nålen som jag berättade om att jag stack mig på var "troligtvis inte farlig", sa sköterskan på infektionskliniken.

Inga kommentarer: