lördag 16 oktober 2010

stånd eller förstå-nd

Jag har haft stånd i Sjöbo. Ja det är inte jag som haft ståndet, utan min goaste väninnas föräldrar hade det. Men, nu blev det galet igen. Jag menar att min vänninas föräldrar hade ett försäljnings-stånd i Sjöbo. På Sjöbo Marknad. Jag hjälpte till i detta stånd, förlåt... försäljningsstånd. Vem har kommit på att det ska heta så? Oavsett om det heter den korta varianten eller den långa... Det kan väl kallas bord... försäljningsbord? För hur det än är...alla de som håller på med någon sån här försäljning, antingen på marknader eller andra tillställningar...så säger många av dem till exempel: "Jag har ett stånd på julskyltningen".. eller "jag ska ha stånd på Trelleborgs marknad"...Hmmm.
Idag på förmiddagen satte jag mig (invirad i en filt) på balkongen och drack morgonkaffet, tittade ut över torget där jag bor...för i min stad är det loppis-försäljning på torget varje lördag. Jisses vad många stånd jag såg - försäljningsstånd alltså!

Inga kommentarer: