fredag 15 oktober 2010

som det ändrar sig....

För några år sen umgicks jag med en man i en större stad på skånska "västkusten". Det var tider det.... Vi träffades ungefär varannan helg under nästan ett år....ja jisses....den här mannen lagade underbar mat och han var fantastisk duktig på viner som han bjöd mig på. Det var faktiskt han som "lärde mig" att tycka om rött vin.....Ja han var fantastiskt duktig på annat också.....Han tog mig till höjder, som åtminstone inte jag varit i närheten av tidigare...men det är en annan historia....
Under de här helgerna var det bara "relax" som gällde...ingen tv - bara musik...han hade så jäkla många cd-skivor....med många olika artister som jag sen fortsatte att lyssna på.... vi åt och drack....vi pratade om allt och lite till....relationer, gamla minnen, boende, musik, jobb, eget företag...you name it....vilken energi jag hade när jag kom hem....och vilka tankar....
Nu jobbar jag varannan helg....på ett helt annat sätt.

Inga kommentarer: