fredag 15 oktober 2010

hjälpa en kompis

Jag måste bara berätta....det handlar om en kompis till mig. Hon berättar så här:
På mitt jobb finns det en kille som är lite speciell. Vi har inte träffats mycket, men det har "klickat" sen första stund - alltså som om vi känt varandra innan och där man inte behöver "pinka revir", ja ni fattar säkert .... men jag tycker att det känns...det känns när vi träffas. Eller det är kanske bara jag som känner så? Det är väl egentligen inget konstigt så, men jag blir glad när han är i närheten. När vi pratar om något kan han helt plötsligt kommentera det och bara glo på mig, fullt allvarlig fixerar han mina ögon och bara väntar på mitt svar. När jag försöker komma på nåt att säga, blir jag varm och....ja jag vet inte, svara kan jag knappt, eller så försöker jag ge honom ett "dräpande" svar...och sen blir det en massa skratt. Ja det är svårt att förklara....Han har underbara ögon...och vilket leende....ja han är skönt knäpp.  Idag ställde han sig....på en halv meters avstånd (tänk dig; 50 centimeter...då står man bra nära)....tittade mig i ögonen och sa...."hur har du haft det idag?".... vad fan svarar man...och vad gör man??? Ja, för det första kändes det skönt äckligt obehagligt....sen har det helt plötsligt gått för lång tid för att jag ska kunna svara normalt...och sen vet jag inte vad han håller på med, vad han tänker eller tycker eller om det är allvar eller han bara driver med mig....eller om han tror att jag är intresserad..
Alltså vad ska jag göra ? Jag tycker att att han är jävligt charmig, riktigt jävla go.... men jag vill kunna "sätta honom på plats" med något....antingen genom att säga vad jag tycker..att jag är intresserad - men det vågar jag inte....eller så får jag fråga honom vad han håller på med - men det vågar jag inte heller...

Sa jag att det handlar om en tjej-kompis till mig?? Tips och idéer ?

Inga kommentarer: