söndag 24 oktober 2010

snurrig

Det har varit en härlig helg! Eller nä..eller jo....jag har sovit för lite - eget val - och jobbat desto mer. Ok, jag har varit på jobbet och det är jag glad för. Väldigt glad! Men det är en helt annan historia. Ibland undrar jag om det är en mening med allt....

Det har hänt att jag har undrat vad jag håller på med. Jag tänker inte på jobbet utan pendlingen till och från den stora staden. Just speciellt denna helgen. Finns det någon som kan tänka sig, när arbetsdagen är slut en lördagkväll, vänta på tåget hem i 50 minuter, och sen sitta på samma tåg i ytterligare 50 minuter....för att komma hem lite över 11 på kvällen?? Piece of cake? Not! Hur lätt är det sen att försöka gå och lägga sig så fort som möjligt, för att man ska orka att gå upp och ta sig till den stora staden igen.... och vara på jobbet söndag morgon klockan SJU ??  Det är ju helt crazy !! Att jag dessutom körde bil efter fyra-fem timmars sömn, gör ju inte saken bättre...Såhär är det inte alltid, men denna helgen blev en av mina kollegor sjuk och för att göra det bästa av situationen, så löste vi det så här.

Efter jobbet körde jag till Biltema - har någon varit där på sista tiden? Jag var där för nåt år sen...usch vad det lät längesen. Nåväl, när jag kom dit idag var den totalt ändrad. Det har blivit en jäkla labyrint. Jag var tvungen att passera en massa onödiga prylar och gångar för att komma fram till bildelarna. Det var tänkt att jag skulle köpa ...och då fick jag ett härligt sms....och då hade jag plötsligt glömt vad fan det var jag skulle köpa. Jag kunde inte hitta inköpslistan, var la jag nu den? Kollade i alla fickorna - men ingen lista. Men visst var det torkarblad och motorolja....och så kom ett sms till...och då plockade jag till mig ett oljefilter och gick till kassan.
Innan jag startade bilen, skickade jag svar på de sms jag fått...startade bilen och körde ut från parkeringen. Vips kom ett nytt sms... och då var jag "helt borta" och plötsligt inte på väg hem... Jag råkade svänga åt ett helt annat håll, och hamnade på Ikea. Jag skulle ju inte ens dit... Är detta normalt???

1 kommentar:

Nettan sa...

Fniss, vem som helst kan ju hamna på IKEA en söndag, bara så där!
Kram