tisdag 5 oktober 2010

jag måste nog förklara mig....

Jag skrev tidigare att jag nästan känner mig död...efter TVÅ dagar på nya jobbet.... Jag behöver nog förklara mig...eller någon har redan förstått varför jag skrev så? Det handlar INTE om det nya jobbet i sig...eller ?? Nä, jag tycker fortfarande att det ska bli kul...och det ÄR kul. Tänk själv....nya arbetskamrater! ...nya arbetsuppgifter! massa annat nytt! ...sen får(kan) jag använda mina erfarenheter från tidigare arbetsplatser jag varit på!
MEN...och det är här som känslan av död kommer in... Ja förstå mig rätt, eller åtminstone försök förstå mig lite.... Säg nu inte; "detta måste du ha tänkt på" ....för det har jag...faktiskt! Jag har tänkt!!! Seriöst alltså! Tro mig!
Klart jag har vetat om att jag inte tar mig till mitt nya jobb genom att knäppa med fingrarna, eller genom att "trolla med knäna" - som jag inte ens kan! Jag pratar om  RESORNA till och från jobbet. Det är ok, nåja ganska ok, att det tar 50 minuter från min underbara hemstad till den stora staden där jag jobbar. Sen ska jag ju ta mig till arbetsplatsen....typ 25 min promenad dit (och givetvis 25 min promenad tillbaka när man ska ta tåget hem) för självklart ska jag passa på att få den "vardagliga motionen"... GRATIS !! För det är nog den enda motionen jag hinner med....eller "orkar" med. Om ni nu har plussat ihop alla minuter här och där, har ni säkert också räknat ut att....håll i er nu....jag måste åka hemifrån (minst) 1 ½ timme innan jag ska börja jobba..... nittio minuter.... fan det är rätt lång tid. Förlåt svordomen....
Jag tar ett exempel.....ibland är min arbetstid är 7 till 16. Jag får ta tåget 05.40. Jo du läste rätt; tjugo i sex. På morgonen....!!!! Detta har jag gjort två morgnar... Alltså.....det är inte normalt att behöva gå upp så tidigt på morgonen.....min klocka ringer HALV FEM.....jag måste alltså gå och lägga mig vid 20-tiden för att överhuvudtaget ORKA vakna....halv fem....visst är jag riktigt jäkla knäpp!! Jag är definitivt INGEN morgonmänniska.....MEN....jag har en TILLSVIDAREanställning iaf......
Människan kan stå ut med mycket !!! (ett tag iallafall.....hmmm).

Inga kommentarer: