onsdag 20 oktober 2010

vilken morgon

Vissa mornar skulle jag vilja hoppa över. Den här morgonen var just en sådan. Ibland går allt på ren rutin...väckarklockan av, morgonrocken på, vattenkokaren igång för att fixa kaffe, göra en knäckemacka med ost och så läsa lokaltidningen, stående vid spisen.
Efter det här brukar det som vanligt bara flyta på...badrummet nästa...idag blev det en snabb-dusch... men sen....sen gick ingenting som jag hade tänkt mig. Jag använder en kajalpenna till ögonen, alltså av med glasögonen. Drar med pennan...och så gick spetsen av. På med glasögonen och fram med vässaren och satte igång. Kollade och spetsen var ok. Av med glasögonen och drar ett nytt tag...spetsen av igen. Men vad fan...på med glasögonen och letar fram en av de andra fyra kajalpennorna jag har. Där var en med spets. Av med glasögonen...och drar ett nytt tag.....spetsen av...jä*la skit.....Jag tar fram min mascara istället. Klart!
Lite luktegott vill jag ju också ha. Tar fram min roll-on - ser att det är lite kvar i botten. Vänder den upp och ner och ser hur det rinner ner till kulan....sakta, sakta. Börjar rolla i den ena armhålan...händer ingenting. Inte minsta lilla luktegott kommer på plats. Jag byter armhåla - håller fortfarande flaskan upp och ner och provar igen. Händer absolut ingenting. Kulan rullar runt men det kommer inget luktegott. Grrr, jag ger upp. Tar fram en annan roll-on, skakar lite på den, HÖR att det finns något i, skruvar av korken och provar att rulla runt kulan. Den sitter som berget, stenhårt! Den har alltså torkat fast, men skam den som ger sig. Jag vrider på kranen och låter varmvattnet värma och "lösa upp" kulan. Ja, fanskapet rör sig. Attack till armhålorna !!! Shit det händer ingenting.... ställer tillbaka den på hyllan. Det får bli DYR parfym istället (Jennifer Lopez). Ja den är kanske inte sådär jättedyr...men att ha i armhålorna...nja kanske inte vad jag tänkt mig... Snabbt med tandkräm på tandborsten - svisch, svisch, svisch med borsten i munnen typ...sen var det klart.
Ja sen är klockan så mycket så jag springer in i rummet, på med trosor och bh, drar på mig byxorna och knäpper. Men vad är det för nåt tjockt korvigt vid låret? Fan jag hinner inte kolla..på med tröjan... ut i hallen för att ta på resten. Shit vad klockan är mycket! Rusar ner på gården och tar cykeln till stationen och hinner precis med tåget till den stora staden....

PS. Det där tjocka, korviga vid låret....jag tog av mig trosor OCH byxor samtidigt kvällen innan...det där tjocka korviga var alltså gårdagens trosor som följt med i byxan....pinsamt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan glädja dig med att det ser himla komiskt ut när det börjar krypa ut/fram underklädeskorvar ur byxbenen! Har en liten 6-åring på jobbet som var med om att ett par kallingar kom utkrypande idag. Tyvär tyckte han inte att det var lika kul som resten av kompisarna som njöt i fulla drag ;)) Kan tänka mej att det blir ännu högre jubel om de kryper upp över linningen på långbyxorna! Det kunde alltså varit värre, kram A