fredag 15 oktober 2010

hungrig

En kollega på jobbet ville byta arbetspass idag...och det tackar man inte nej till. Eller jo, det skulle jag ha gjort egentligen - vem tycker om att gå upp halv fem på morgonen när man hade kunnat sova till åtminstone åtta.... Nåja, bytt är bytt och kommer inte tillbaka. Nu fick jag iallafall möjlighet att sticka in på Buttericks och köpa en peruk och lite smink till min son som ska på maskerad, utklädd som...ja jag har glömt namnet... Paul nånting.....men det är en av killarna i Kizz.
När jag kom hem var jag vrålhungrig - öppnar kylen - och OJ OJ OJ...vilken syn som mötte mig. Mögel på osten, Kalles randiga - klämd på på tvären och längden och bara typ en centimeter kvar (hur man nu kan gissa sig till den mängden??), en mjölk som det stod 12 oktober på....Sen fanns det en burk löksill med några stackars bitar kvar i, som jag minns att vi senast åt av runt midsommar....och lite andra såna där udda saker - mango chutney, ketchup, dijon senap, lingonsylt.... Jippie....hmmmm...not! Men jag hade 10 ägg...så då fick det bli lite "ägglossning"....förlåt jag menar självklart omelett.
Eftersom jag var så jäkla hungrig så kunde jag inte vänta till allt blivit klart.....utan tar givetvis en halvstor bit - varm så in i he....- stoppar in det i munnen....kan ni se det framför er? Hur man försöker hålla munnen öppen och flyttar omkring det för att inte bränna sig...försöker tugga och...drar in luft....och så SVÄLJER man....  Det känns...HETT....från munnen och ner i magen. Helvete! Då var jag tacksam att jag hade en öppnad vinflaska (tack för skruvkorkar!) så det var bara att svepa ett glas vin....tur att det hjälpte...NOT...nu blev jag ännu mer varm.

Inga kommentarer: