tisdag 5 oktober 2010

andra dagen....

Idag var det andra dagen på nya jobbet. Allt bara snurrar i huvudet. Det är en hel massa nytt som jag ska lära mig. Nya rutiner. Nya arbetskamrater. Nya kontakter i "vårt hus".

Jag har gått bredvid i två dagar. Alltså bara en sån sak, jag ska inte ta ansvar, ska egentligen inte utföra nånting speciellt utan bara gå med ordinarie personal och vara allmänt trevlig. Och insupa atmosfären, lära mig så mycket som möjligt. Framförallt, komma ihåg allt. Det hade varit bra iallafall. Nu kommer jag bara ihåg att vi har fem våningar i huset och vi har boende på tre av dem. Bara en sån sak. Jag borde få medalj! Nä, självklart kommer jag ihåg lite mer, men det är inte mycket.

Den här tjänsten har varit klar sedan början av september, alltså jag skrev på anställningspappren då - slavkontraktet alltså. Det där det står att jag ska vara anställd tills vidare...tills nån säger något annat (Gud förbjude att det blir någon annan än jag själv). Det där lät nästan som ett giftermål: "tills döden skiljer er åt"....fast det lutar nästan åt det. Ja, jag känner mig nästan död redan....men jag kan ju inte sluta NU? Inte efter två dagar!! Nä jag får nog fan bita ihop....ett tag till.

Inga kommentarer: