onsdag 20 oktober 2010

sova offentligt

Tänk om man hade kunnat trycka på nån rewind-knapp för att ta bort något. Alltså spola tillbaka och göra om och på ett annat sätt. Då skulle jag gjort det bums...Denna morgonen började ju lite stressigt.. Jag åker tåg till och från den stora staden där jag jobbar. På morgonen läser jag nåt, typ nån spännande kriminalroman, hela vägen...till Svedala. Sen somnar jag. Samma på vägen hem, fast då somnar jag nästan direkt...först efter att tågvärden sett min biljett. Idag hände något som jag snabbt skulle tryckt på rewind-knappen för att bli av med och låtsas som om det aldrig hade hänt.
Jag somnade...ni vet när huvudet hänger i en obekväm sned vinkel..och man bara sover, sådär med halvöppen mun lite slappt. Sådär sov jag nog i 40 minuter och vaknar med ett ryck när jag hör att de ropar ut slutstationen i högtalaren. Jag stänger munnen snabbt, jäklar vad det knakade i käkleden, låtsas som ingenting...och känner att det stramar på hakan....tar upp handen och känner något...det är troligtvis en tunn sträng av intorkad saliv...som ett snigelspår ungefär. Fräscht! Fan, tryck på rewind-knappen nån! Eller knäpp med fingrarna och trolla bort mig!
Jag får sätta mig i en annan vagn imorgon....

3 kommentarer:

Enelycke sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖR!

Jennie sa...

Mohahahaha, härligt Annelie! Tänk vad många medresenärer du fick att le denna morgon;) Ungefär lika pinsamt som när jag en gång rymde från spisen för att akuthandla mjölk som behövdes till matlagningen (som jag rymde ifrån) och stoltserade över hela coop med en smutsig kökshanduk hängandes i bakfickan (perfekt alternativ till förkläde förresten)...Eller den gången när jag i min fagra ungdom arbetades på Möllers hade fått en brödsmula i ögat och fick servera ett handbollslag från Lund med endast ett öga öppet...Listan kan göras lång, jag ville bara säga att du inte är ensam..Kramen/J

AE sa...

Tack för härliga kommentarer! Sånt gör att jag blir peppad att fortsätta skrivandet !