tisdag 12 oktober 2010

jaha....

Ligger i sängen....klockan är nästan åtta.....funderar på om jag ska sova en stund till...när det KNACKAR på dörren. Hmmm, det kan ju vara vem som helst (förhoppningsvis) kanske någon hantverkare, ska jag eller ska jag inte öppna? Jag bestämmer mig för att öppna - men var i hela friden är min morgonrock?? Jag hittar den inte i sovrummet - och jag kan ju inte fara runt och leta efter den i resten av lägenheten - för ÄR det en hantverkare, då knackar de först INNAN de går in med huvudnyckel.... Alltså fick jag vira täcket om mig och gå och öppna...och mycket riktigt - det VAR en  hantverkare - en rörläggare dessutom. Varför säger jag alltid nåt dumt i en sån situation ? Eller rättare sagt, varför måste jag förklara varför jag INTE har morgonrocken på mig??? Han, rörläggaren alltså, bryr sig ju inte om mig ett dugg egentligen, han vill bara komma in....ja alltså till köksutrymmena där rören skall läggas eller sättas eller vad de nu ska.... 
Nu får jag passa på att fixa frukost.....och jag kan väl sitta i soffan och äta...

Inga kommentarer: