söndag 10 oktober 2010

larm

Jaha...då har man varit med om att ha satt igång överfallslarmet!! Det handlar om en liten dosa man fäster i byxlinningen eller fickan...ja ni fattar säkert. Ett larm som man skall trycka på om man hamnar i "speciella situationer"...jag behöver nog inte berätta mer....Nåja...jag har ju använt såna larm på andra jobb ... så JAG VET JU hur "känsliga" de är... hmmm, eller har jag glömt det ?? Iallafall, jag råkade trycka till höften mot dörren som jag skulle hålla öppen.....och vips så var larmet igång....Jäklar vilket ljud !!! Mina två härliga arbetskamrater bara gapflabbade åt mig när jag sprang in på kontoret för att läsa instruktionerna om "detta ska du göra vid falsklarm".... Som tur var så slapp jag gå ut och möta farbror polisen (två gånger samma helg) och berätta att jag var "den skyldige"... PINSAMT !!

Eftersom jag var ledig två dagar i veckan som gick och nu har jobbat två dagar....har jag fått för mig att det är tisdag idag....men det är det ju inte....det är bara söndag..... Alltså, är det åldern ???

Inga kommentarer: