torsdag 7 oktober 2010

bilköp eller ???

Har precis varit hos en god vän och snackat bort några timmar. Ja, en riktigt GOD VÄN är det...en sån som lyssnar på en...hela tiden....och alltid!! Som alltid finns där...för mig! Jo, det har ju hänt att han - just precis, det är en HAN - inte har varit på plats när jag ringt eller varit och knackat på....men oftast är han nåbar....Vi kan snacka om precis allt....och då menar jag allt....eller kanske inte precis exakt allt...men vi kan snacka om mycket. Han ställer upp för mig, lånar ut sin bil när jag behöver, hjälper mig för övrigt med allt...ja alltså sånt som jag vill ha hjälp med. Oftast vill jag klara saker själv, men jag har upptäckt på senare år att även jag har mina begränsningar. De är inte många, enligt mig själv, men dock.... Köpa bil är nåt som jag ogillar att göra själv. Nu händer det inte sådär ofta, men ändå. Om jag åker och ska titta på en bil - tittar jag ibland bara på färgen och/eller vilken modell det är. Om det sen finns lite "bling-bling" också....typ nåt "extra kul" som t.ex. lampor som flippar upp eller så - då är JAG såld.

Nu är det tid igen - att köpa ny bil....MEN min gode vän som var med vid senaste bilköpet, har sedan dess fått försämrad syn...mycket försämrad till och med...ja tyvärr har han nästan blivit blind...så idag säger han att han inte kan följa med och hjälpa mig......ja ni anar inte vilket dilemma jag hamnat i. Han som är så fantastiskt underbar att ha med sig....som vet när  JAG VILL HA bilen, som vet hur saker och ting låter och ska se ut, som vet hur allt fungerar med bilar, som vet vilka reparationer man själv kan göra om det skulle behövas, som vet när det är LITE rost osv osv....ja som helt enkelt vet en jäkla massa om bilar. Hur ska jag göra nu? Vem ska då följa med och "vara expert" ??? Och hur blir det då med bilköpet ? Blir det nåt ?

Inga kommentarer: