tisdag 26 oktober 2010

röra

Jag hatar röran i min lägenhet. Eller är jag bara tankspridd? När jag kom hem efter en liten tur på landet...alltså en bit utanför min lilla stad...satte jag på TV'n. Ja inte ordagrant. Sen hittade jag inte fjärrkontrollen. Hur fanken hittar man en fjärrkontroll? Om man inte hittar sin mobil, kan man ju alltid ta hemma-telefonen och ringa till den. Sen får man försöka lokalisera var ljudet kommer ifrån. Det funkar alltid! Men hur gör man med fjärrkontrollen? Inte kan man ringa till den iallafall...Ja, jag fick gå runt och lyfta på saker, tidningar, torrvarorna på matbordet, men ingen fjärrkontroll. Sätter mig i soffan och funderar. Tittar på allt som ligger på soffbordet...där finns hemma-telefonen, fjärrkontrollen till min DVD, mobilen...OCH den jag letat efter...
Sen skulle jag stryka lite tvätt...och då är givetvis strykjärnet borta...fan! Jag letar överallt...och hittar den till slut...bakom några böcker i hyllan. Bra ställe va?

Inga kommentarer: